Čtyřka: Divergentní povídky - Recenze

Autor : Veronica Roth

Originál : Four: A Divergent Collection

Rok vydání : 2014

Počet stran : 192

Nakladatelství : CooBoo

Anotace : Dva roky předtím, než Beatrice Priorová podstoupila Obřad volby, to samé učinil i Tobias. Po svém překvapivém rozhodnutí se ocitá mezi Neohroženými – zde konečně může zapomenout na svého tyranského otce, přestat být tím ustrašeným klukem schovávajícím se v koutě a žít šťastný život, nebo si to alespoň myslí. Už jako Čtyřka přichází na to, že ani nová frakce není bez problémů – nejen že pro získání postavení jsou Neohrožení ochotni jít přes mrtvoly, ale zároveň skrývají tajemství, které by mohlo rozvrátit celý systém frakcí.

O dva roky později Čtyřka cítí, že by měl něco udělat, ale stále netuší co. Teprve dívka, která jako první nováček skáče ze střechy do záchranné sítě, může vše změnit. S ní dokáže napravit celý svět. S ní by Čtyřka opět mohl být Tobiasem.

Moje recenze : Přestože jsem Rezistenci nedočetla o konce, a Alianci si určitě nikdy nepřečtu, rozhodla jsem se že Čtyřku si přečtu. Tobias byl je má oblíbená mužská knižní postava takže jsem se nemusela nějak složitě rozhodovat.

V knížce nám Tobias odhaluje svoje začátky v Neohroženosti, projdeme si pár setkání s jeho otcem, následně Tobiasovou volbou, i jeho začátečním výcvikem v nové frakci. Už od začátku Tobias s Ericem mezi sebou soupeřili, když je Tobiasovi nabídnuta vysoká pozice Eric si na něj zasedne. Tobias začne odhalovat, že Eric spolupracuje s hlavou Sečtělých, a že Sečtělost společně s Neohrožeností plánujou útok na Odevzdanost. Tobias se také nečekaně dozvídá o své matce, která žije  mezi odpadlíky a ta se mu snaží vysvětlit proč opustila odevzdanost a malého Tobiase. Poté tam je i jak vzniklo jeho tetování na zádech, a proč ho musí skrývat. Ke konci už se příběh prolíná se začátkem Divergence a to s příchodem Tris do Neohroženosti. Po konci (já to nazývám konec) tam jsou ještě další tři scénky z knih, které jsou popsány z Tobiasova pohledu.

Čtyřka se mi četl velice dobře, a doporučila bych ho někomu kdo četl alespoň Divergenci aby nebyl v tomto světě úplný nováček. Na to že trilogii Divergence nemusím Čtyřka se mi líbil. :)

Hodnocení :

Obálka :