Dokonalá chuť aneb jak sníst svého manžela - Recenze

Autor : Natalie Young

Originál : Season to taste or how to eat your husband

Rok vydání : 2014

Počet stran : 272

Nakladatelství : Domino

Anotace : Brilantní a doslovná pitva manželství. Seznamte se s Lizzií Prainovou: ženou v domácnosti, která nedávno překročila padesátku. Bydlí v domku u lesa se svým psem Ritou. Moc ráda vaří a lidem ze sousedství se vyhýbá. Pro obživu peče jiným dorty.

Jejího manžela Jacoba už pár dní nikdo nespatřil. To proto, že ho Lizzie minulé pondělí v náhlém hnutí mysli praštila rýčem do hlavy. Co by měla podniknout teď? Pokud chce začít nový život, který si podle vlastního mínění po ubíjejících třiceti letech v Jacobově stínu plně zasluhuje, musí se zbavit jeho mrtvoly. Způsob, jakým se to Lizzie rozhodne učinit, vychází z jejího vrozeného smyslu pro praktičnost. Nic pro slabší povahy. Lizzie však svůj plán hodlá dovést do zdárného konce. Protože jedině tak bude moci začít konečně žít.
Temný, vtipný a místy značně bizarní příběh v sobě nese i hlubokou lidskou linku. V Lizzii Prainové stvořila autorka jednu z nejvýraznějších literárních hrdinek poslední doby.

Moje recenze : Žít v lese přináší spoustu výhod, nikdo si nevšimne zvláštních věcí. Lizzie jednoho dne prostě zabije svého manžela lopatou, potom si ho naporcuje a uloží v popsaných sáčcích do mrazáku v kůlně. Postupně svého manžela vaří, peče, dusí a poté ho jí. Aby z něj zbylo co nejméně odpadu a oni na ni nepřišli, snaží se použít co nejvíc částí toho těla. Když ho Lizzie jí tak pěkně ztloustne a dokonce i jejich fena Rita přibere. Lizzie občasně peče dorty, a tak se k ní někdy zastaví známí s prosbou o dort, nebo žena jenž se líbilo umění Jacoba. V knize se střídá vyprávění o Lizzie (Er-forma), její zápisky které si píše při přípravě manžela a pár kapitol z pohledu Toma. Tom je Lizzin soused z farmy, později se mezi nimi vztah změní. Policie, známí, sousedé (ano má sousedy i když bydlí v lese) nijak neřeší to že manžel zmizel, protože si mysleli že měl někde milenku, a Lizzie říkala že jel prostě jen pryč. Ke konci jednoduše Lizzie sní manžela celého kromě jedné části a to hlavy, tu pak poveze v tašce vlakem.. Nikomu nebude divné že to smrdí.

Knihu jsem četla poměrně dlouho, v jednom období to pro mně bylo až moc nechutné a tak jsem ji odložila. Doporučila bych ji lidem kterým nevadí porcovačky a mají rádi sadomasochystické knihy, prvky a filmy. Oceňuji celkový nápad a zpracování, autorka má pro mě takový střední styl psaní, nečetlo se mi to špatně, ale jsou knihy které se mi četly lépe. Kniha není napsaná špatně, ale pro mně to prostě nebylo to pravé, proto knize dávám 3/5.

Hodnocení :

Obálka :

,