26. února 2015

Pekáč buchet - Recenze

Na obrázek  mám autorská práva :)
Autor: Kateřina Petrusová
Originál: Pekáč buchet
Počet stran: 160
Anotace: ONA: Redaktorka ženského časopisu, expertka na vaření. Miluje nové recepty, oprašuje staré po babičkách, dobrého jídla se nikdy nepřejí a je pro ni středobodem vesmíru. Sama o sobě říká, že je gastrosexuálka. Sport je pro ni nutné zlo, aby nenakynula jako její milované tvarohové buchty. Jmenuje se Klára.
ON: Adrenalinový sportovec. V létě leze po horách, v zimě po zamrzlých vodopádech. Sport je součástí jeho života a nedokáže bez něj existovat. Jeho břišní, zádové, hýžďové, no prostě všechny svaly, podle toho patřičně vypadají. Pekáč buchet může spořádat na posezení a nebude to na něm vůbec vidět. Jmenuje se Matouš.
Je vůbec možné, aby dva takto rozdílné světy fungovaly společně? Stačilo jediné včelí bodnutí a následná prudká alergická reakce, a bylo to. Náhoda je spojila dohromady, a tak na nich můžeme otestovat hned dvě lidová moudra: že láska prochází žaludkem a že láska hory přenáší. Další skvělé čtení od Kateřiny Petrusové, které smlsnete jako pralinku. Najdete v něm všechno, co na jejích knížkách máte rády: svérázné postavy, skvělé dialogy, nečekané zápletky. Vtip, romantiku i napětí.
Než jsem knihu přečetla, muffiny byly na světě :D
Můj názor: Miluju tuhle knihu, co lepšího může být pro knihomola, který miluje vaření? Zaprvé jsem si oblíbila samotnou autorku, její styl psaní se mi líbil a to už v předchozí knize, tady mě rozhodně nezklamala, zadruhé miluju jídlo (bohužel), zatřetí miluju vaření a pečení, když hned první recept byly muffiny (které umím ze všeho nejlíp), málem jsem měla infarkt.. A čokoládové cookies mmm.. Jedno vím jistě, ke knize se vrátím už jen kvůli těm receptům..

Teď už k samotnému příběhu miluju ho, protože Klára jakoby byla moje sestra, a Matouš.. no co k němu říct, ten mi připomínal mého kamaráda. Oba byli dost přirození, a realističtí, celá kniha se mi líbila právě proto že se to klidně může stát i ve skutečnosti. Podlá Klára a rádoby vtipný Matouš se skvěle doplňovali, když ho zabolelo jeho mužské ego zachoval se špatně, ale nakonec pochopil že Klára pro něj udělá vše. Když se Klářina kamarádka Míša zamilovala do doktora Miloně vzniklo z toho několik pěkných scén. U knihy jsem se i několikrát zasmála, konec jsem vůbec nečekala, ale byl dobrý. Přestože někdo ji přečte za jedno odpoledne, jsem ráda že jsem ji četla déle.

Tuhle knihu můžu jedině DOPORUČIT! Až na ty vypadávající stránky, vím že to mělo více lidí, ale i tak.. když to máte doma naštve vás to mnohem více. Vypadlo mi nějakých 8 stran. Takže vám držím palce, aby jste si také nepořídili salátové vydání (jak říká moje mamka).

,