24. března 2015

Bestie - Recenze

Autor: Dominik Dán
Originál: Beštia
Počet stran: 302
Nakladatelství: Slovart
Anotace: Brilantní detektivní román Bestie se odehrává po velkých společenských změnách, přesněji po sametové revoluci a následné amnestii v roce 1990, po níž se na svobodu dostává mnoho nenapravitelných zločinců. Někteří využijí pádu železné opony a opouští republiku. Za jedním z nich se přes polovinu Evropy táhne krvavá stopa, která se ale vrací domů. Recidivista po sobě zanechává zmasakrovaná a zneužitá těla žen, ale žádné otisky prstů. Kriminalistům ale přichází na pomoc nová metoda - analýza DNA. Na atraktivitě knize dodávají i změny perspektivy vyprávění, střídavě sledujeme vrahovy činy, Hlas, který ho nutí vraždit, a snahu detektivů chytit bestii v lidské těle...
Můj názor: Tohle není klasická detektivka, jelikož od začátku  známe pachatele, ale policisté jsou ti co ho neznají.. a tak v knize se nám má odhalit zda na to kapitán Krauz a jeho tým přijdou.. Slovenský rom Ondrej je posedlý vůni krví, svým vnitřním hlasem a pocitu zabíjení, a jen taková malá drobnost.. je to nekrofil. Vybírá si ženy od mladších po stařenky, všechny je nejdříve zabije úderem nejdříve tyčí do hlavy pak své nástroje střídá a po zabití? Je znásilní. Ondrej po sobě nechává genetické stopy jako třeba sperma, pot, vlasy, sliny na nedopalcích (a ponožky – ke konci knihy, se dozvíte, na co je používal), ale otisky prstů nikde, no a to zatím netuší že se v té době do hry dostala analýza DNA. Jedna žena se zvládne ubránit, a Ondrejův útok přežije, její popis poté velmi pomůže. Poté se stane ještě několik případů, a celý tým vyšetřovatelů bude pilně pracovat.

Nebudu lhát asi do poloviny knihy jsem se vůbec nemohla začíst, říkala jsem si o čem to vlastně je. Přestože poslední dobou miluju detektivky, nějak mi to nesedělo, a to hlavně proto že se vždy na konci těším na odhalení pachatele, tady jsme ho ale věděli. Po té polovině se to začalo tak nějak vybarvovat a čtení bylo mnohem příjemnější.

Co mě vlastně na knize upoutalo nejvíc? To, že to bylo podle skutečnosti. Autor používá náměty svých knih podle své praxe, a to je docela děsivé.. Epilog to alespoň pro mě zakončil docela emotivně, jelikož si nedovedu představit, že by se celá kniha odehrávala znovu. Knihu bych doporučila milovníkům detektivek, knih kde se vraždí a těm, kteří mají rádi knihy podle skutečnosti.

Přestože mi kniha nesedla, byl to takový průměr. Jelikož to byla od Dominka Dána má prvnotina, tak nemohu porovnat s jeho ostatními díly.
Moc děkuji nakladatelství Slovart, a celému týmu Dominika Dána za poskytnutí recenzní knihy! Knihu zakoupíte ZDE.
P.S. Nakladatelství Slovart nádherně balí knihy, byla jsem příjemně překvapena.