Šifra - Recenze

Autor: Kathy Reichs & Brendan Reichs
Originál: Code
Rok vydání: 2013
Počet stran: 320
Nakladatelství: BB/art
Anotace: Tory Brennanová, praneteř doktorky Tempe Brennanové, se vrací spolu s viráty ve třetím dobrodružném příběhu.
Hiram má novou zálibu – geocaching a viráti na ostrově Loggerhead nacházejí první kešku – záhadnou zdobenou krabičku. Uvnitř je vzkaz s podivným podpisem: Hermistr. Sheltonovi se podaří rozluštit zašifrovanou zprávu, která je dovede k dalšímu nálezu. Jsou viráti připraveni zapojit se do nebezpečné Hry? To, co zpočátku vypadá jako zábavné dobrodružství, se ovšem rychle mění v noční můru. Někde venku čeká bomba a čas ubíhá…
Můj názor: Sérii Virátů miluju, je to jedna z mých nejoblíbenějších sérií i když ji nejspíš mnoho z vás nebude znát. Viráti aneb teenageři se zmutovanou DNA, kteří mají po záblesku vlčí schopnosti. Šifra je třetí díl, v němž nám Tori, Hi, Shelton a Ben znovu ukazují, jak jsou natolik skvělí, že drží stále při sobě. Tori má vlčáka (napůl vlka a napůl ovčáka) Coopa, na ostrově Loggerhead, kde všichni naši hrdinové žijí, je ještě zbytek Coopovy rodiny, vlčice Šepta (Coopova maminka), pes Polo (tatínek) a Buster (Coopův mladší bratr).

Když jsem si připravovala recenzi,
trochu jsem si kreslila.
Kluci začnou hrát geocatchingovou hru, když najdou na ostrově Loggerhead první kešku, kterou se jim podaří rozluštit a otevřít, stojí před nimi velký úkol. Musejí začít hrát hru, nesmí si říct o pomoct, nesmí to říct policii prostě to musí být jen mezi nimi. U kešky byl iPad, který je neustále sleduje, přehrávají se přes něj videa, monitoruje jejich polohu, hlasy, činy prostě vše. Osoba, která jim zadává tyto úkoly i říká Pán hry. Když si kamarádi myslí, že jde pouze o žert Pán hry odpálí varovnou bombu, na důkaz že vše myslí vážně. Viráti budou pátrat po tom kdo je Pán Hry, mezitím se bude řešit návrat Chance Claybourna zpět do Boltonovy přípravky (škola kam Viráti chodí). Viráti jsou chytří a samozřejmě dojdou k nějakému závěru, jakému ale? To už si budete muset přečíst sami. Kniha mi tím iPadem a úkoly trochu připomínala knihu Game (od Andrease De La Motteho), zakončení knihy se mi líbilo, jako tomu bylo u této série u každého dílu.

Knihu (a celou sérii) bych doporučila lidem, kteří rádi čtou nějaké tajemné případy, detektivky, knihy s geocatchingovým tématem a knihy se zvířaty. Já tuto sérii budu doporučovat pořád, protože já ji prostě miluju! :3

Za recenzní e-knihu moc děkuji knihy.idnes.cz, e-knihu koupíte zde, a knihu v papírové podobě zde.

,