16. dubna 2015

Eleanor & Park - Recenze

Autor: Rainbow Rowell
Originál: Eleanor & Park
Počet stran: 328
Nakladatelství: Yoli
Anotace: Romance ze školního prostředí, neobvyklá je v tom, že hlavní hrdinka není nejkrásnější holka na škole a její milý není nejúžasnější borec; ona je obyčejná, trochu při těle, on nenápadný kluk s částečně asijskými předky. Jejich zvolna se vyvíjející vztah překvapí je samotné a je líčený tak, že když se poprvé vezmou za ruku, připraví to o dech je i čtenáře.

Můj názor: Od této knihy jsem měla velká očekávání, všichni z ní byli nadšení, líbila se jim, kamarádky si ji taky chválily a tak trochu to bylo mnohokrát srovnáváno s Johnem Greenem a jeho hvězdami.. Nejsem si jistá, zda se mé očekávání naplnilo. U knih se snažím nedělat si iluze, jelikož většinou přijde zklamání, a asi jsem si jednoduše vysnila jiný příběh, než byl v této knize ukryt. Tak trochu jsem věděla o čem to všechno je, a byl mi dokonce naspoilerován konec, ale ani to mne neodradilo od přečtení.
Můj pokus o lehce uměleckou fotku.

Eleanor má těžký život, její nevlastní otec je tak trochu (jak to jen správně říct?) chuligán, hajzl.. no určitě Vás napadne alespoň tolik slov co mě. Eleanor je obyčejná holka, není ráda středem pozornosti, ale zároveň jaksi vyčnívá z davu už jen kvůli svým zrzavým vlasům. Park, míšenec, napůl asiat, napůl američan.. s Parkem je to složité, musí dělat kvůli rodičům bojový sport, má celkově velmi náročné rodiče, a taky typické asijské rysy, které na něm Eleanor zbožňuje. A jak se vlastně zrodilo jejich přátelství? V autobuse, při půjčování komiksů, čtení za zády a poslouchání walkmana.

Postav je v této knize spoustu, nejvíc jsem nesnášela Eleanořina nevlastního otce, a její matka taky žádná hitparáda. Naopak Parkovi rodiče byli super, jeho táta byl velmi sympatický a dá se říct že i chápavý, a jeho maminka akční, milá, starostlivá, prostě luxusní máma. Eleanořinu postavu už všichni známe, stydlivá zrzavá lehce oplácaná holka, která se skrývá v rohu, je terčem posměchů a šikany, doma má 4 sourozence, a její styl oblékání by se hodil spíš ke klukovi. Park, napůl asiat, se zděděnými asijskými rysy, černovlasý, nijak populární, ale zároveň není nějak odstrkován, ani nijak šikanován až na jednoho kluka v autobuse (který si prostě myslel že je boss). Park se zdá být dokonalým klukem, a Eleanor obyčejnou holkou, ale když jsou dva všechno se změní.

Nejvíc se mi na celém příběhu líbila ta velká možnost, toho že se to může stát i v realitě. Příběh je skutečně velmi realistický, a ten konec je svým způsobem drásající, ale přesto úžasný. Není to žádná sladká lovestory, není to klasický happyend jaký známe z románů a červené knihovny, a to je to úžasné!

Závěrem bych chtěla říct, že kniha za přečtení určitě stojí. Nevím, co od toho přesně očekáváte, ale rozhodně je to skvělý a velmi realistický příběh, a to se mi na něm tak moc líbilo. I když vlastně úplně nevím proč knize nedám plný počet, je to velmi dobrá kniha, jen dle mého to prostě na 5/5 úplně nemá..

,