11. dubna 2015

Jablečný koláč naděje - Recenze

Autor: Sarah Moore Fitzgerald
Originál: The Apple Tart of Hope
Počet stran: 192
Anotace: Oskar Dunleavy, který dělával ty nejlepší jablečné koláče na světě, je nezvěstný, možná dokonce mrtvý. Zdá se, že to vlastně nikoho nepřekvapuje. Až na Meg, jeho nejlepší kamarádku a jeho mladšího brášku Stevieho. Obklopeni zármutkem a zmatky se Meg a Stevie rozhodnou zjistit, co se Oskarovi opravdu stalo. Společně se pak učí, co znamená věrnost a kamarádství, a jak moc důležitá je síla se nevzdat.
Báječná kniha o dospívání, nejistotách, přátelství a kouzelných jablečných koláčích, které znamenají naději. Protože jakmile si do jednoho kousnete, budete se už navždycky na svět dívat jinak a všechno bude tak, jak má.
Můj názor: Po Jablečném koláči jsem sáhla, když běžel CooBoo maraton s MaKa blogem. Ano byla to bohužel má jediná přečtená kniha od CooBoo v období maratonu, sáhla jsem po ní jednoduše proto, že jsem na ni četla několik recenzí a už mne to lákalo a taky byla nejtenčí.

Oskar a Meg jsou kamarádi, kteří bydlí v domech vedle sebe. Když musí Meg odjet na Nový Zéland, do jejího domu se nastěhuje Paloma. A tak to všechno začíná, začíná Oskarovo trápení, jeho šikana (ze strany spolužáků) a podobné věci.. Oskar peče kouzelné jablečné koláče, po snězení jediného kousku se údajně máme na svět dívat jinak. Příběh se střídá ze strany Oskara a Meg, a také z pohledu přítomnosti a minulosti.

Ohledně postav jsem neměla ráda Palomu, dívku, která se nastěhovala do domu po Meg. Paloma byla pro mě v knize byla jasná záporačka, taková ta namyšlená královna celé školy, všichni museli toužit jenom po ní, nebo se jim okamžitě pomstila – zničila jim pověst ve škole, ničila jim vztahy apod.. Hlavní hrdina Oskar je u mě na takové neutrální půdě, jasně byl fajn, ale občas jeho rozhodnutí nedávalo smysl, dokonce bych řekla že byl občas dětinský, ale musel péct skvělé koláče! Meg, dívka, která nevybočuje z řady, je normální, milá a přátelská – takové by měly být všechny, ale to je nereálné. Meg mi byla ze všech postav asi nejvíce sympatická. Nechtěla bych zapomenout na Oskarova brášku Stevieho, který byl moc milý, působil na mně jako taková křehká květinka. :D

Proč knihu hodnotím tak průměrně? Myslím si, že se to místy velmi podobalo knížce Papírová města, a to mi na knize celkem vadilo. Navíc příběh mi nepřišel až tak originální, bylo to o něčem a zároveň o ničem. Hlavně jako milovník pečení mě lákaly jablečné koláče, ale ani to knize moc nepomohlo. Kniha se četla dobře, a celkem rychle, je tenká a tak jsem jí měla přečtenou za jedno odpoledne. Obálka se mi celkem líbí, a grafické zpracování nových kapitol je také hezké.

,