Kořist - Recenze

Snapchat.. :D
Autor: Andrew Fukuda
Originál: The Prey
Počet stran: 344
Anotace: Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi?
Gen a jeho lidští přátelé prchají nocí. Gena však nepronásledují jen krvežízniví lovci, ale i vzpomínky na dívku Záři, která zůstala v Ústavu pro studium glupanů. Klidným ho nenechávají ani probouzející se city k lidské dívce Sisy.
Na svém útěku se dostanou až do lidské komunity žijící na tajném místě vysoko v horách. Když si začnou myslet, že jsou konečně v bezpečí, události naberou nečekaný směr. Gen poznává, že nový svět, který objevili, je možná stejně zlý jako svět, který opustili.
Nepřátelé se najednou valí ze všech stran. Genovi a Sisy začíná být jasné, že nemají nic než jeden druhého. Pokud se nestanou kořistí…
Druhý díl strhující trilogie od Andrewa Fukudy.

Můj názor:  Těžko se mi začíná psát recenzi o téhle knížce, jelikož mě naprosto uchvátila, a spoilery se zde dají napsat opravdu velmi lehce. Andrew Fukuda píše prostě úžasně, a jeho styl psaní mi moc vyhovuje. Přesto jsem se na prvních asi 60 stranách jsem se vůbec nemohla začíst, ale poté se dle mého příběh docela slušně rozjel a začetla jsem se téměř okamžitě, a čtení jsem si moc užívala. Pokud si to dobře pamatuji párkrát jsem narazila na nespisovné výrazy, což já osobně tak mluvím, ale v knihách se mi to moc nelíbí. Při čtení jsem se několikrát oklepala odporem a znechucením, a u popisu krve, no netřeba popisovat (pokud Vám to nedělá dobře stejně jako mně).
Nová záložka + Kořist
Ohledně děje se autor s ničím nemazlil, a zaručuji Vám, že nikdy nebudete vědět, na čem jste. Situace se pořád neustále měnila, jednou to bylo tak, a za pár stránek už bylo vše jinak. Tolik zvratů jsem v knize nečekala ani omylem, a vlastně mě to příjemně překvapilo! V minulém díle jsme znali lidi a glupany, nyní jsou to soumračníci a lidé. Tentokrát je lidská populace nazvaná správně.

Co se týče postav hlavní hrdina Gen trochu dospěl, uvažoval trochu jinak než v předchozím díle, a to dle mého díky nutnosti se rozhodnout/stresu/uvědomění si pravdy. Sisy jsem si v Kořisti oblíbila mnohem víc, navíc to že byla jediná dívka ze skupiny jí udávalo jakési právo velet, a myslím že to bylo správné. Musím se přiznat, že naopak Epap mi přišel celkem otravný. Dále nám v příběhu přibyli staršinové, hlavní staršina Krungman byl hodně falešný tomu jsem nevěřila ani nos mezi očima. Další novou postavou, kterou jsme znali jménem byla dívka Klára, která byla všímavá a dá se říct i trochu obětavá, a přestože Genovi lhala dokázala jsem jí to odpustit. Stala se takovou spojenkyní Gena a Sisy, a dala jim spousty informací ohledně Vědce.

Kniha mě bavila o trochu více než první díl, avšak hodnocení jim dám stejné. Jsem opravdu zvědavá na závěrečný díl celé trilogie Past, který by měl vyjít 7.4.2015. Vůbec nevím co od konce celé této série čekat, vlastně by se mi líbil i příběh s happyendem, ale to by už nebylo ono. Vlastně mám teorii na dva konce, ale doufám že nás autor překvapí. Nyní s napětím čekám co na nás Andrew Fukuda vybalí příště..
Velice děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzní knihy, a také za první díl Hon, na doplnění série. Knihu můžete přímo v nakladatelství zakoupit zde, nebo si ji jako e-knihu pořídit zde.
PS: Všimli jste si těch krásných obálek? :)

,