PAX - Grim přízrak - Recenze

Autor: Asa Larsson, Ingela Korsell
Originál: Grimmen
Počet stran: 181
Nakladatelství: Host
Anotace: Druhý díl ze série PAX pro mladé čtenáře.
Z hlubin věků někdo přivolává temné síly. Tajná knihovna je opět v nebezpečí a ochránit ji bude čím dál těžší.
V Mariefredu po nocích řádí záhadný tvor podobný psovi a napadá obyvatele města. Bratři Viggo a Alrik ho musejí zastavit, než dojde k dalším neštěstím. Může to být vlkodlak? A jak s něčím takovým bojovat? Alrik s Viggem urputně pátrají po informacích v kouzelné knihovně pod kostelním návrším a setkávají se s tajemným čarodějem, který přišel do městečka, aby varoval strážce Estrid a Magnara před smrtelným nebezpečím. Jenže dá se podivnému návštěvníkovi věřit?
Desetidílná série PAX je napínavá urban fantasy odehrávající se ve světě zabydleném bytostmi z hlubin staré severské mytologie. Zároveň je to dojemný příběh o síle sourozeneckého vztahu i o tom, jak je těžké naučit se znovu důvěřovat, když nás dospělí, na něž spoléháme, tolikrát zklamali. Svižný jazyk, atraktivní téma, napínavý děj a působivé komiksové ilustrace — ideální knihy pro ty, jimž čtení k srdci zatím moc nepřirostlo.

Můj názor: Někde na začátku měsíce jsem četla první díl této série, a zároveň na něj psala recenzi. (Tu nejdete zde). Když mi byl nabídnut druhý díl, neváhala jsem ani chvilku a souhlasila jsem. No a dnes si můžete přečíst, jak kniha obstála nebo neobstála.

Kniha začíná 20. Kapitolou a tímto navazuje na první díl „PAX - Hůl prokletí“, tohle jsem zatím v sérii viděla poprvé, aby knihy navazovaly i kapitolami. Líbilo se mi, že když tam bylo nějaké cizí slovo, tak bylo hned nebo za chviličku vysvětlené, což v knížce pro děti vidím jako veliké plus. Kniha byla opět napínavá, lehce akční a zábavná, líbila se mi hlavě proto, že je tak jednoduchá a přitom Vám má co nabídnout. Asi se mi prostě líbí knihy pro děti.. Dějově se mi tento díl líbil o něco víc než první.

Postavy byly poměrně podobné prvnímu dílu, akorát Thomas mě tedy štval ještě o dost víc než v prvním díle. Učitel Thomas i jeho povedený synáček Simon jsou pěkní lháři, ještě k tomu jsou oba zaujatí proti Alrikovi i Viggovi. Z nové postavy Damíra jsem měla smíšené pocity, nejdřív jsem byla přesvědčená, že je to padouch, později jsem svůj názor pomalu začala měnit. K postavám nám také přibyl Henry Nazdárek, bratr Magnara a Estrid. Henry je taková vtipálek, obchodník takže umí vyjednávat, chybí mu jedno oko, místo kterého mí skleněné. Byl mi celkem sympatický, i když ve skutečnosti bych se ho asi bála.

Knížka se mi četla velmi dobře, a rychle, měla jsem ji přečtenou během několika hodin, přestože je delší než první díl, přečetla jsem ji rychleji. Jsem velmi zvědavá, co přinese třetí a čtvrtý díl, oba najednou by měly vyjít na podzim roku 2015. Co zde musím opět vychválit je grafické zpracování celé knihy, jsou zde opět nádherné ilustrace, jak můžete vidět na fotkách. Hned po otevření knihy najdete zase obrázky postav, sestava je mírně odlišná od prvního dílu. Celou sérii Vám mohu jen doporučit!

Za poskytnutí recenzního výtisku velice děkuji obchodu knihcentrum.cz, knihu můžete zakoupit ZDE.

,