24. května 2015

Eden - Recenze

Autor: Helen Douglas
Originál: After Eden
Počet stran: 256
Nakladatelství: YOLi
Anotace: Eden Anfieldová zbožňuje záhady, a když se na škole objeví tajemný nováček Ryan Westland, úplně ji to pohltí. Na první pohled vypadá jako obyčejný kluk, proč potom nezná pizzu? A jak to, že nikdy neslyšel o Hitlerovi? Ze všeho nejvíc ale Eden mate to, že o ni Ryan jeví zájem. Eden pozvolna propadá jeho kouzlu, zároveň ale rozkrývá i jeho tajemství. Zlom nastane jednoho deštivého odpoledne, když klopýtne o zdánlivě obyčejnou knihu v Ryanově pokoji - biografii jeho nejlepšího kamaráda, která je však datovaná o celých padesát let později. Když se svým objevem na Ryana vyrukuje, zjišťuje, že na ni čeká velmi důležitý úkol, a ona právě málem zničila jeho jedinou šanci na úspěch...

Můj názor:
V první řadě se mi velmi líbil námět knihy, cestování časovými dimenzemi a pozorování hvězd bylo krásné spojení. Celkově se mi knihy a série s cestováním časem líbí (až na Mé sladké šestnácté století), tahle byla vlastně také fajn Ryan je z budoucnosti a cestuje do minulosti, aby zabránil objevu nové planety. Vlastně co já bych dala za takového Ryana.. Příběh bych zařadila jako klasický young adult, protože je to sice zajímavé téma, ale zároveň ohrané „fráze“ jen jsou jinak zpracované, hlavní hrdinka je taková nic moc, ale najednou se začne bavit s klukem z budoucnosti. Jistě všichni víte co myslím. Při Ryanových popisech hvězd a galaxií jsem si připadala, jako bych stála na Edenině místě a poslouchala to přímo živě..

S hlavní hrdinou jsem měla tak trochu problém, protože neměla nějaké výrazné vlastnosti, nechovala se nějak osobitě, přišla mi prostě taková nijaká. Autorka si na ní mohla dát víc záležet, no stane se. Jak Marky správně řekla, najedeme zde také klasický milostný trojúhelník, jenom je fakt dobře napsaný + je v YA žánru. Eden se zamiluje do Ryana, ale její nejlepší kamarád Connor zase dlouho miluje Eden. Ryana nešlo nemilovat, byl to takový ten klasický pan dokonalý, no ne úplně dokonalý, ale rozhodně by ho brala každá z nás. Zatímco Connor mi pěkně lezl na nervy, jako kamarád mohl být možná fajn, ale mě moc sympatický nebyl.

Co mi tedy vadilo, byla postava Eden, mohla by být více rozvinutá a propracovanější. Nelíbil se mi konec, bylo to až moc velké klišé. Přesto se to však četlo moc plynule a příjemně. S Marky jsme měly společné čtení a tak trochu jsme si navzájem utíkaly. Je to takový ten druh knihy, kde prostě musíte číst dál, aby jste věděli co se stane. Autorku chválím za skvělé propracování toto, že jsem se do příběhu dokázala vcítit (což už se moc nestává!). Nakonec jsem se rozhodla autorce to klišé odpustit a dát knize 4 kočičky.

,