Hunger Games: Aréna smrti - Recenze

Stránka z Destrukčního deníku
Autor: Suzanne Collins
Originál: The Hunger Games
Počet stran: 328
Rok vydání: 2010/2015
Anotace: Jmenuji se Katniss Everdeenová a posílají mne zemřít. V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji.
Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt.
Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně. Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit? Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska. Hunger games začínají…
První díl světového knižního bestselleru.
Ehm, jo to jsem já.

Můj názor:
Tak jsem se konečně i já pustila do čtení téhle světoznámé trilogie. Už po prvních 20-ti stranách jsem viděla obrovský rozdíl mezi knihou a filmem. Film znám nazpaměť, a proto se mi vybavilo spoustu rozdílů. Normálně moc nemusím detailní popisy, ale tady se mi to vlastně docela líbilo, a rozhodně to bylo mnohem zajímavější než film (ale ten je také úžasný!), bavilo mě, jak jsem se dozvídala spoustu jiných detailů a popisů než ve filmu. Třeba v knize není vztah mezi Katniss a Hurikánem vůbec , tak milostný jako ve filmu, a na konci je rozdíl mezi Peetovým tělem v knize a ve filmu. V knize jsme s Katniss zůstávali v aréně, zatímco ve filmu jsme občas viděli i pohled do dvanáctého kraje.

Katniss mi byla v knize mnohem víc sympatičtější, stále však byla velmi odvážná a statečná. Každý by jen tak neuživil svoji rodinu, neobětoval by se pro svou sestru a nehrál by divadlo s Peetou. Knižní Hurikán mi skoro vůbec nevadil, nelezl mi na nervy tak jako ve filmu, možná to je proto, že v knize z Katniss a Hurikána není až takový páreček jako ve filmu, kde mi to připadalo opravdu přehnané. Peeta je moje oblíbená postava (navíc ho hraje můj oblíbený herec), překvapilo mě co se mu na konci stalo, ale vzhledem k okolnostem se to dá pochopit.

Rvu si vlasy (berte to s rezervou), že jsem si tu knihu nepřečetla dřív, fakt že jo, jestli jste na tom jako já nedávno, neváhejte a čtěte! Knihu jsem po polovinách přečetla za dva dny, což je u mě při mém času momentálně dost rychle. Upřímně se moc těším na to, až si přečtu zbývající díly. Protože dvojka se mi jako film moc nelíbila, a trojku jsem neviděla. Obvykle se mi líbí víc to zpracování, které čtu/vidím dříve, tady to však neplatí. Za mě tedy Hunger Games všema deseti!

Za poskytutí recenzního výtisku velice děkuji nakladatelství Fragment, knihu si můžete zakoupit zde, případně v elektronické verzi zde.

Chystám se pořídit si i Hunger Games placičky :3

,