Milý Johne - Recenze

Autor: Nicholas Sparks
Originál: Dear John
Počet stran: 272
Rok vydání: 2010, 2015
Nakladatelství: Ikar
Anotace: Romantický příběh lásky amerického vojáka a mladé středoškolačky od úspěšného bestselleristy Nicholase Sparkse. John Tyree se stane vojákem, aniž by věděl, co všechno to obnáší. O týdenní dovolence se osudově zamiluje do Savannah, křehké a laskavé dívky. Jejich lásku ale podrobí tvrdé zkoušce 11. září, protože John musí do války. Dokáže láska překonat stesk a odloučení, ale i hlubší rozpory mezi milenci? (bux.cz)

Můj názor: S knižním Nicholasem Sparksem jsem se díky této knize seznámila prvně, filmů už jsem viděla několik, avšak tato kniha mi dosvědčila to, že si je prostě musím přečíst všechny. Knihu i film s názvem Milý Johne, jsem četla a viděla takřka zároveň. Přečetla jsem část knihy, a do té části si koupila i film apod., ke konci už jsem to nechala volně plynout a konec jsem se tedy dozvěděla z filmu. Nemůžu se rozhodnout, co se mi líbilo víc. Bylo fajn, že jsem si postavy mohla rovnou přiřadit k hercům, i když Tim mi přišel až moc starý.

Postava Johna u mě měla respekt, pokud je někdo takhle oddaný voják musím ho jedině obdivovat, já bych to nedokázala už kvůli toho se všeho vzdát, nikdy totiž nevíte, jestli se vrátíte domů nebo ne. Přestože byl John vycvičen k tomu, aby nějak extra neprojevoval své city, zamiloval se do Savannah. Savannah jsem si oblíbila celkem rychle, zdála se být milá, ambiciózní, měl krásný sen o koňském ranči apod., nemůžu říct, že jsem na ni úplně změnila názor to ne, jen bych neudělala to co ona. Celkem mě ten konec mrzel.

Kniha se četla opravdu dobře, rychle a plynule. Trvalo mi to déle jen díky tomu, že jsem četla a sledovala film zároveň. Každopádně i zde platí, že do filmu se nemohlo vlézt vše, a tudíž je kniha zajímavější, a obsáhlejší hlavně okolnostmi příběhu. Obě zpracování jsou však krásné a dojemné. Jak jsem již sama pochopila, Nicholas není na šťastné konce, a tak i když jsou jeho příběhy dojemné a skvělé (a občas ukápne i slza) konce jsou vždy nějakým způsobem šokující. Dnes je spousta knih akorát plných slaďáren a šťastných konců, děkujme tedy Nicholasovi. Sparkse doporučuji tedy všem a za mě rozhodně velké ano.

A víte co? Rozhodla jsem se, více se mi líbila kniha. V červnu 2015 vychází u Ikaru druhé vydání knihy s takovou tou klasickou Sparkovskou cedulkou na obálce. Bohužel na databázi knih je jiná anotace, která toho prozrazuje spoustu, v podstatě celý děj. Až se mi trochu pročistí knihovnička s radostí se vrhnu na další Sparksova díla.

,