Příliš mnoho Kateřin - Recenze

Autor: John Green
Originál: An Abundance of Katerines
Počet stran: 240
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: YOLi
Anotace: Colin byl odjakživa mimořádně chytrý. Jenže pomůže mu genialita k tomu, aby se dočkal štěstí v lásce? Zatím všechny Kateřiny se s ním rozešly. Snad by měl na Shakespeara radši zapomenout?! Je léto a Collinovi skončila škola. Už zase je sám a bolí to. Ale třeba je to taky úžasná příležitost. Možná by měl vzít život do svých rukou a vyrazit na prázdninovou cestu... John Green, brilantní, vtipný a palčivě upřímný autor bestsellerů, inspiroval svými díly novou generaci čtenářů.

Můj názor: No kua vůbec nevím jak tu knihu popsat, protože mi prostě došla slova. (Tuhle recenzi jsem „psala“ 5 dní..) Tato kniha byla nakonec úplně jiná, než jsem čekala, i když já jsem vlastně žádná očekávání neměla (snad mě chápete).

Pokud čekáte nějakou pecku tak se nedočkáte, protože to je prostě normální příběh se zvláštním Greenovským podtextem. Nejde o příběh samotný, protože v tomhle je ta kniha úplný průměr – jak jinak jde o příběh mezi řádky. Colin chodil s devatenácti Kateřinami a s žádnou to zatím nevyšlo. Když se kolik rozejde s Kateřinou XIX. rozhodne se se svým kamarádem Hassanem vypadnout z rodného města. Poté se objeví dívka Lindsey, která zrovna chodí s Colinem (Ten druhý Colin –TDC). Lindsey jsem si pro její temperamet oblíbila snad ještě víc než hlavního hrdinu. Je pravda, že kniha neobsahuje skoro žádnou zápletku a to bylo pro mě zklamáním. Musíte číst meziřádky a pokud to neumíte, zkusím to zhruba shrnout – nezáleží kolik partnerů jste měli, ani kdo se s kým rozešel, zkuste to nechat za vámi a věnovat se budoucnosti, jo a pokud jste zázračné dítě věřte, že to neznamená že by jste byli génius. :D V knize je několik matematických věcí a grafů, které mi překvapivě ani nijak nevadily.

Jestli máte rádi Greenovky tak si to přečtěte, ale nic světoborného to není. Nějakým zvláštním způsobem mi ten konec připomínal Papírová města, i když vůbec netuším proč. Asi proto, že to skončilo tak nějak neuzavřeně a ten konec jsem nečekala. Pro mě je to od Greena nejslabší kniha. Omlouvám se, že takhle recenze je fakt krátká, ale já se ohledně téhle knihy neumím vyjádřit. I přes to, že tahle recenze zní celkem negativně, tak se mi kniha četla celkem dobře a mohla bych ji doporučit. PS. Obálka se mi líbí snad víc než samotný příběh.

,