25. srpna 2015

Co po ní zůstalo - Recenze

Autor: T. R. Richmond
Originál: What She Left
Počet stran: 400
Nakladatelství: Jota
Anotace: Podivná, zbytečná, nesmyslná. Tak se jeví smrt pětadvacetileté Alice všem, kdo si ji pamatují jako veselou a vitální dívku s chutí do života. Byla to nešťastná náhoda, sebevražda, nebo jí někdo pomohl? Jaká vlastně byla Alice ve skutečnosti? Její bývalý profesor Jeremy Cooke je touto myšlenou tak zaujat, že se rozhodne znovu poskládat Alicin život z toho, co po ní zůstalo - spolu s ním se postupně probíráme deníkovými záznamy, dopisy i internetovými texty, jejichž prostřednictvím autor rafinovaně odhaluje kousek po kousku znepokojivé skutečnosti.Pravda, která vyplouvá na povrch, nemusí být každému příjemná. Odhaluje bolestná zákoutí duše, tajemství, se kterými se nikomu nesvěřujeme, skutečnosti, na které bychom nejraději zapomněli.

Můj názor: Dokud jsem si knihu nevybrala k recenzi u knihcentra vůbec jsem o ní nevěděla, teda věděla jsem o knize v originálu, ale netušila jsem, že to je ta stejná kniha. Své volby nelituju, naopak jsem celkem ráda, přestože ke knize mám své výhrady.

Co po ní zůstalo, je hodně zvláštní psychologický thriller. Já sice na psychologické knihy moc nejsem, protože se u nich musím opravdu hodně soustředit, raději si tedy přečtu něco lehčího a oddychovějšího. Zde se mi však zalíbil námět, a to postupně dávat dohromady střípky života mrtvé dívky Alice a projektovat vlastně tak její život. Knihu jsem chápala už od začátku a hned za to jí připisuji velké plus. V čem jsem se však ztrácela, byla postava jménem Larry, nějak jsem nepochytila kdo to je, a proč mu antropolog Jerremy neustále píše dopisy. Kniha je psána mnoha způsoby, jsou tady dopisy mezi antropologem Jerremym, který skládá celkový život Alice a Liz – matkou Alice. Dále jsou tu výpisky, z novin, články z blogů kamarádek Alice, úryvky z deníku Alice, výslechy různých svědků a další části ve, kterých Jem bádá nad minulostí mrtvé dívky. Nejvíc mě bavily emaily mezi Jemem a Liz. Spoustu ostatních částí mě dost nudilo.

Alice určitě byla hodně zvláštní dívka, ambiciózní, přátelská, pečlivá. Proč však tak náhle zemřela? To si v knize musíte přečíst sami, nebudu spoilerovat. Je však zvláštní, že jakého si vyšetřování se ujal zrovna antropolog Jerremy, jenž kdysi měl vztah s matkou Alice, když pracovala na stejné univerzitě jako on. Mezi Jemem a Alicí tak vzniklo zvláštní pouto, kde mu Alice připomínala svou matku. Dále v příběhu máme několik chlapců, jako Aliciny bývalé přítele, kteří se mi zdáli tak trochu na hlavu. No každý jsme nějaký. Několik kamarádek naší mrtvé dívky vedlo blogy, na které se také svěřovali ohledně případu. Tyto blogerské části v textu mě také celkem bavily.

Jelikož psychologické knihy nejsou můj šálek kávy, ohodnotím knihu střední cestou a to 3 hvězdami z 5. Pokud je toto Váš obor tak Vám knihu můžu doporučit, pokud knihy moc nemusíte jako já, musíte zvážit sami, zda Vás láká alespoň námět této knihy.

Velice děkuji obchodu knihcentrum.cz za poskytnutí recenzní knihy, knihu si můžete zakoupit zde.

, ,