22. srpna 2015

První láska - Recenze

Autor: Emily Raymond, James Patterson
Originál: First Love
Počet stran: 224
Anotace: Axi Mooreová je ve všech ohledech hodná holka. Pilně studuje, nedělá žádné průšvihy a hodně čte. Ale jednoho dne se rozhodne, že nějaké to pravidlo přece jen poruší… uteče z domova, ze svého do puntíku naplánovaného světa, a vydá se na road trip. A tím překvapí nejen sebe, ale také svého kamaráda Robinsona, kterého vezme s sebou. Protože co může být více vzrušující než cesta napříč Státy se svou životní láskou? Axi ale zjistí, že v životě, stejně jako na cestě, sem tam narazíte na překážku, před níž už se vám bohužel utéct nepodaří… Mysleli jsme si, že dokážeme utéct daleko od světa. A podnikli jsme šíleně dobrodružnou cestu přes Státy. Mysleli jsme si, že dokážeme uniknout času. A na nějakou chvíli se nám to podařilo…

Můj názor: Každý jsme určitě měli nějakou tu první lásku, a ať už chceme nebo ne, nikdy na ní nezapomeneme. Možná, že na tuto knihu časem také zapomenete, ale určitě máte i nějakou tu knihu, na kterou nezapomenete, i kdybyste sebevíc chtěli.

Překvapilo mě jak má kniha velké písmenka. Uvnitř také najedete krásné věnování, které pro autora musí v srdci znamenat opravdu hodně. No přečtěte si ho sami. Zároveň toto věnování o knize prozrazuje ještě víc, než samotná anotace. Tím myslím zmíněnou rakovinu, příběh byl psán pro mrtvou Jane, a jaksi inspirován její cestou životem. A taky máme naprosto úžasnou obálku, myslím, že se mi ze všech vydání líbí asi nejvíc.

Samotná hlavní hrdinka Axi je velice sympatická, ochotná a milá dívka, hned bych takovou kamarádku v realitě brala. Hlavně proto, že má pochopení pro ostatní, kteří si také prošli nějakou nemocí. Její sestra kdysi umřela na rakovinu a Axi jí také prodělala, zatím má úspěšné vyléčení, ale rakovina je nepředvídatelná nemoc a nikdy nevíte, kdy se vrátí. Zvlášť když dvě sestry zasáhne rakovina, tak Vás to poznamená. Otec Axi je alkoholik, a když se jeho dcera vypaří z domu na roadtrip po světě on si toho ani nevšimne. Robinson byl tak trochu rebel. Odešel ze školy, odstěhoval se od rodičů, zahalovalo ho pár tajemství a nikdy jste nevěděli na čem jste. Kradl auta, Harleye a uměl si zařídit spoustu věcí – prostě chlap. Nehledě na to, že do něj byla Axi zamilovaná, a tudíž to byl ten nejlepší kluk na světe. Robinson mi připomněl Chara z knihy „Tahle píseň ti změní život“, jelikož na konci se o něm dozvíte takovou malou drobnou věc, kterou měl s Charem společnou. Jinak se mi Robinson zdál jako fajn kluk, moc se mi nelíbil záměr autora (ano většina knihy je přisuzována mužskému autorovi, a tak nechápu co tam ta Emily vlastně dělá), a to co s ním na konci vyvedl. Zamrzelo mě to, možná mě to až tak nepřekvapilo, ale nemuselo se to stát.

Na knížku jsem se hodně těšila, stejně jako na její kolegyni „Všem klukům, které jsem milovala“ (recenze zde), nemám ráda vysoká očekávání, ale přesto jsem doufala, že z knížky budu nadšená. Při čtení této knihy mi bylo občas i smutno, řekla bych, že dokonce víc než u Hvězd. CooBoo vydává skvělé knihy, to víme všichni, tento rok se však přetrhl pytel s božími jak knihami, tak sériemi a musím říct, že První láska rozhodně patří mezi ně! A pokud nepatříte k fanouškům romantických dívčích knih, i tak Vám knihu doporučuji, protože obecně platí, že každý si někdy potřebuje u nějaké knihy odpočinout a přečíst ji jen jako jednohubku. A k tomuto je První láska skvělou příležitostí.

,