8. srpna 2015

Prvních 100 - Recenze

Autor: Kass Morgan
Originál: The 100
Počet stran: 280
Anotace: Od ničivé nukleární války žije lidstvo ve vesmírných lodích vysoko nad radioaktivním povrchem Země. Nyní je však sto mladých delikventů, které společnost považuje za postradatelné, vysláno na nebezpečnou výpravu s cílem znovu kolonizovat planetu. Může to být jejich druhá šance na život… nebo sebevražedná mise.

Můj názor: Prvních 100 je úžasná kniha, místy mi trochu připomínala trilogii Vesmír. Asi díky tomu, že se obě série odehrávají v budoucnosti, na nějaké té vesmírné lodi a po čase určité osazenstvo čeká přistání (i když každý "letí" někam jinam). Jak to vlastně na lodi chodí? Není místo pro zločince, nebo provinilce. Kapacita lidí je omezená, a pokud něco provedete, jdete do vězení. V den vašich 18. Narozenin proběhne znovu soud, a pokud vám neudělí milost, zemřete. Pokud máte nedovolené dítě, po porodu vám ho odeberou a vás dají zavřít. Není jednoduché žít na lodi, která se i přes všechny nehody na Zemi snaží udržet lidstvo naživu.

Co mi přišlo nové a zajímavé a trochu mi trvalo, než jsem si na to zvykla, bylo to, že příběh byl vyprávěn z pohledu několika osob. Už nevím přesně kolik jich bylo, ale myslím, že čtyři. Jinde jsem se s tímto množstvím zatím nesetkala, ale každopádně autorka to měla dobře promyšlené a tak se mi nestalo, že bych se v příběhu ztratila. Navíc všechny vyprávějící postavy byly nějakým způsobem spojeny.

Hlavní hrdinky a hrdiny jsem si celkem oblíbila za ty hlavní povvažuji Clarke, Wells, Bellamy a Glass. Všechny je shrnu do jednoho, všichni mi byli sympatičtí, milí, přestože byli považování za odsouzené k smrti, většina z nich tam byli za maličkosti. Někteří byli zamilovaní, jiní pomáhali ostatním, Bellamy chránil svou sestru Octavii a tohle vše je vedlo k jejich činům a následným starostem. Víc nemohu prozradit, protože Vám nechci naspoilerovat celou knihu.

Určitě bych ji mohla doporučit úplně každému čtenáři, myslím, že si každý najde to své. Prvních 100 je dokonalá sci-fi fantasy s prvky romantiky (trošku většími prvky). A nutně potřebuju další díl!! Jenže kamarádka ho zatím nemá a v městské knihovně ho nemají. Pokud jste fanoušky trilogie Vesmír, myslím, že se Vám tato kniha bude líbit ještě víc než ostatním. A na závěr pokud to ještě nevíte tak se podle této série natáčí i seriál, který já sice nesleduji, ale také má své fanoušky.

,