12. září 2015

Isla a šťastné konce - Recenze

Autor: Stephanie Perkins
Originál: Isla and the Hapilly Ever After
Počet stran: 312
Anotace: Může vydržet láska z města, které nikdy nespí? Isla je beznadějná romantička. Během prvního roku studia na americké škole v Paříži se zakoukala do introvertního kreslíře Joshe. Poté, co se v létě potkají na Manhattanu, to vypadá, že románek by mohl být skutečnější, než si Isla kdy vysnila. Ale když se vrátí do školy ve Francii, Josh a Isla mají najednou spoustu problémů, se kterými se musí poprat každý mladý pár. Na pořadu dne jsou rodinná dramata, nejistota, co bude po maturitě dál, a velmi reálná skutečnost, že je volba vysoké školy rozdělí. Třetí kniha z volné série od autorky Polibku pro Annu, kde vystupují všechny oblíbené postavy z předešlých knih. Báječný a sexy příběh o skutečné lásce na pozadí nejkrásnějších měst světa – New Yorku, Paříže a Barcelony.

Můj názor: Annu a Lolu jsem četla velice dávno, vlastně hned v době kdy vyšly, poté jsem napjatě očekávala třetí závěrečný díl, no a po pár letech bylo to tady Isla měla pevné datum vydání a já jsem se začala pořádně tešit. Sice se ke mě nakonec dostala trochu později než jsem plánovala, ale náhradou za to jsem jí přečetla za necelých 24 hodin.

Kniha je opravdu sladká, a protože jsem věděla, v jaké době po ní sáhnout líbila se mi maximálně. Pokud nemáte rádi knihy tohoto typu, prostě romantické slaďárničky pro holčičky tak po ní ani nesahejte, už jen samotný název vypovídá o tom, že tato kniha končí happyendem. Poté byste mohli být zbytečně zklamaní či znechucení tím jak je zde všechno dokonalé.

Islu jsem si velice oblíbila, viděla jsem v ní tak trochu sama sebe. Byla stejně malá jako já (ano 155cm opravdu není moc), stávaly se jí trapasy, byla sympatická, zábavná a hodně milá. Josh byl prostě pan dokonalý, který v této knize nesměl chybět, a ano také se mi zamlouval tím, že se mu líbily mrňavé holky! :D A měl narozeniny ve stejný den, jako mám já, netuším, jak to Stephanie věděla. (Možná nějaká magie?) Josh byl malíř, skicáky měl plné nádherných kreseb a inspiraci čerpal naprosto všude, několik let pokukoval po naší hrdince Isle. Bohužel ji vždy viděl s Kurtem, jejím nejlepším přítelem autistou, a tak se jí nikdy neodvážil nic říct. Kurt mi byl zpočátku sympatický, poté jsem ho neměla ráda a nakonec zase ano.. autorka s jeho postavou velice mávala, a tak jsem měnila názor raz dva. Nakonec jsem byla ráda, jak s Kurtem to dopadlo. Líbilo se mi, že měl Aspergerův syndrom, jelikož s touto nemocní se postupně setkávám stále víc, sice jsem se nic nového nedozvěděla, ale stačila malá zmínka.

Nebyla by to šťastná kniha, kdyby to nebylo napsáno stylem "já koukám po tobě a ty po mě, ale ani jeden to nevíme, ok dobře budeme spolu". Ano na takovémto jednoduchém principu to začalo, ale neděste se, je to krásný příběh, který vás potěší, rozesměje a zahřeje u srdce. Líbilo se mi, jak autorka spojila všechny tři díly tím, že se v Isle nakonci objevily oba hlavní páry z předchozích dvou knih. Psací styl Stephanie je mi velice sympatický a tak jsem moc ráda, že u nás od ní vyšla celá tato trilogie. Po přečtení Isly se mi nejvíc z celé trilogie líbila asi Lola a Anna s Islou jsou asi na stejné rovině. Doufám, že budu mít někdy možnost přečíst si od autorky něco dalšího.

Všechny knihy Stephanie Perkins můžu jedině doporučit, a přestože jsou všechny díly této trilogie opravdu holčičí čtení, moc se mi líbily. Pokud se čtením váháte, rozhodně jděte do toho! Jen mně mrzí, že Anna už skoro nejde sehnat, i když někde ještě poslední kusy jsou.
Za poskytnutí knížky k recenzi velice děkuji obchodu Megaknihy a zvlášť holkám, s kterými komunikuji. Knížku si můžete výhodně zakoupit zde!

, ,