2. října 2015

Nebezpečná láska - Recenze

Autor: Kateřina Petrusová
Originál: Nebezpečná láska
Počet stran: 376
Rok vydání: 2012
Anotace: Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?

Můj názor: Představte si, že se stanete opatrovnicí dítěte v dospělém mužském těle. Nevíte jak se chovat k dětem, a už vůbec ne co s nimi dělat. Přivedou vás do firmy, kde jsou všichni jedna velká rodina a vy máte za úkol postarat se o jejich člena. Přesně takovýto úkol stojí před hlavní hrdinkou Paige. Michael je pro Paige roztomilý velký chlap, nakonec se z něj vyklube syn velkého Mafiána – a co se však stane potom?

Knihu jsem si zamilovala od samého začátku, poté co se objevil Michael a později popis jeho posttraumatické poruchy kniha mě začala neskutečně bavit. Jelikož jsem si zrovna četla v obýváku u mamky, ihned jsme se o tématu nemoci pobavily (mamka je zdravotník a já budoucí zdravotník). Michael měl posttraumatickou stresovou poruchu, po autonehodě upadl na tři týdny do kómatu, a po probuzení se vrátil do dětských let. Když se dospělý člověk po kómatu probudí s myslí dítěte, říká se, že je to jakýsi obranný systém mozku, který se vrací do období, kdy mu bylo nejlépe. Nejděsivější na tomto případě je, že se tyto případy dějí i ve skutečnosti a většinou se z toho lidé nevyléčí. Toto se mi na knize líbilo, vyskytovalo se zde spoustu situací, které bychom mohli najít v běžném životě.

Paige jsem hned zamilovala, tak úžasnou, zábavnou, starostlivou kamarádku, chůvu nebo třeba i mamku bych brala hned všemi deseti. Jako postava byla dokonale reálná, žádná citlivka a naopak ani superhrdinka, prostě normální ženská se srdcem na správném místě. Michael i Robert byli úžasní, Paige vycházeli dokonale vstříc, měli s ní trpělivost (stejně jako ona s nimi). Mike měl úžasné nápady, byl milý, pozorný a chytrý, přestože se choval jako, dítě byl to sympatický gentleman. Za to co Robert udělal na konci knihy, jsem si ho velice oblíbila a jsem ráda, že druhý díl byl právě o něm.
Jelikož jsem kdysi četla třetí díl, věděla jsem, jak tato kniha dopadne, a taky jsem si přečetla epilog dřív než bych měla. A jsem za to ráda! Tahle kniha byla totální horská dráha na city. V jednu chvíli jste byli nesmírně spokojení a všechno bylo správně, otočili jste stránku a všechno bylo jinak – kdybych neznala konec, pravděpodobně byste mě nyní našli v Bohnicích. Dojalo mě to mnohem více než John Green!

Nebezpečná láska ze svého názvu prozrazuje hodně, kniha nás uvádí do začátku trilogie s názvem Bavettovi. Rogert a Michael Bavettovi – bratři, synové mafiánského podnikatele, zde hrají velmi důležitou roli. V Nebezpečné lásce jde především o Michaela. Kateřina Petrusová napsala úžasnou trilogii, všechny knihy už jsem přečetla, a přestože se mi všechny líbily maximálně, tak bych je dala ve stejném pořadí, jako jsou za sebou v trilogii. Celou trilogii tedy mohu jedině doporučit, a s klidným srdcem mohu říci, že Nebezpečná láska je nejlepší kniha od Kateřiny Petrusové. Obecně moc nemusím české autory, Kateřina je však vyjímkou a dokázala mi to všemi svými knihami. Doufám, že její nová kniha vyjde co nejdříve.

Za poskytnutí knihy k recenzi velice děkuji nakladatelství Fragment, knihu si můžete zakoupit zde. A pokud se chcete dozvědět něco víc od Fragmentu koukněte zde.

,