Bábovky - Recenze

Autor: Radka Třeštíková
Originál: Bábovky
Počet stran: 328
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Motto
Anotace: Dvanáct žen, dvanáct osudů propojených v jednom románu. Napadlo vás někdy, co řeší milenka ženatého muže a jaká je ve skutečnosti ta příšerná manželka, o které jí on vypráví? Nebo proč má sestra manželky tak špatný vztah se svojí dcerou. Jak se vlastně cítí ta patnáctiletá holka, na kterou si rodiče nikdy neudělají čas? A kam se vlastně poděly ty peníze? Kdo je vzal, kdo je ztratil, kdo je utratil, kdo je našel a kdo je bude muset vrátit? Nechte se strhnout upřímnou zpovědí hlavních hrdinek, kde nechybí ironie, humor, bolest, napětí, nenávist ani láska. Kde se emotivní příběhy vzájemně prolínají, jeden vede ke druhému, k celé řadě zajímavých rozuzlení a potom nerušeně pokračují dál, někdy šťastně, někdy ne, takový už je život.

Můj názor: Knihu Bábovky jste museli minimálně jednou zaznamenat. Na internetu, na plakátech, na knižních akcích (př. Svět knihy 2016) apod. Bábovky byly hitem letošního světa knihy, kde byly rychle vyprodané. Dá se říct, že tato kniha je na české poměry až moc propagována a možná to je její problém. Velká propagace přináší velká očekávání, ovšem ne každá kniha je dokáže naplnit. Oceňuji však, že si konečně nakladatelství uvědomila, že i české knihy potřebují propagaci.

12 kapitol. 12 žen. 12 osudů. Kniha vypráví příběh o tucu žen, dívek, matek, manželek, přítelkyň a milenek. Všechny mají jedno společné. Jsou to ženy. Ženy, které mají nebo chtějí lásku. Lásku nejenom mezi partnery, ale také především lásku mateřskou. Bábovky jsou příběhy o obyčejných ženách, mezi kterými žijeme, kterými jsme a kterými budeme. Příběhy jsou velmi realistické, uvěřitelné a každé ženské duši známé. Přestože jsou konce i vývoj předvídatelné, knihu jsem si moc užila a její čtení bylo takové odreagování.

Vyskytuje se zde mnoho postav, které se postupem času stále více a více protínají svými životními osudy. Při čtení není toto množství postav vůbec na škodu, ovšem teď s časovým odstupem bych si jen těžko vzpomněla na všechny ženy a postavy kolem nich. Přestože je každá samostatná kapitola velmi realistická, jako celek mi to přijde trochu přehnané v tom smyslu, že jsou ty osudy až moc překombinované. Ano, chápu záměr autorky a líbí se mi její nápad. Ovšem překombinovanost ubírá knize na realističnosti, i když realistická byla poměrně dost. „Milenka toho a toho, se náhodou setká s tou a tou, pojmenuje po někom své dítě atd..“ Takto se v knize vyskytne více situací, kdy je to až moc velká uplácaná bábovka, jednoduše je toho splácáno tolik dohromady, až to nepůsobí příliš dobře.

Kniha se čte poměrně rychle, lehce a příjemně. Je to takový klasický ženský román, který je podle mě u žen velmi oblíbený. Přestože moc knih tohoto typu nečtu, tak se mi líbila. Myslím si, že kniha je oblíbená hlavě proto, že hraje na ženské city, na lásku, na mateřství a oddanost. Kniha je napsána tak, že se minimálně v jedné kapitole každá z nás najde. Děj je jednoduchý, to proto jsem ho nemohla více popsat. Já knihu mohu jednoznačně doporučit všem milovníkům ženských románů, čtením bábovek opravdu neprohloupíte.

Nakonec bych knihu shrnula asi takto: Každá bábovka se skládá z několika ingrediencí, a aby byla dokonalá, musí všechny ingredience dokonale zapadat mezi sebe. A tato bábovka by potřebovala ještě trochu dopéct.
Děkuji společnosti albatrosmedia za poskytnutí této knihy k recenzi. Knihu zakoupíte zde.

, ,