5. dubna 2017

Zúčtování - Recenze

Autor: Kathy Reichs & Brendan Reichs
Originál: Terminal
Počet stran: 312
Nakladatelství: BB/Art
Anotace: Viráti bojují s dalším supervirem. Viráti jsou zpět, jenomže už nejsou jedinou smečkou ve městě. V posledním pokračování úspěšné série musí Tory se svou smečkou z Morrisu vypátrat Trojici - skupinu zákeřných protivníků, kteří se nakazili supervirem díky Chancei Claybourneovi. Rudoocí viráti vyhlásili Toryině smečce otevřenou válku a pro konečné vítězství udělají cokoli. Navíc se o tajemství superschopností začala zajímat tajná organizace vybavená nejmodernější technikou. Jak to všechno přežít? Tory, Ben, Hiram i Shelton si budou muset tentokrát sáhnout až na samé dno.

Můj názor: Zúčtování je pátý a závěrečný díl série o Virátech. Skupině kamarádů z ostrova Morris, která se nechtěně nakazila psím parvovirem, který jim přepisuje jejich lidskou DNA. Díky tomuto parvoviru celá Torina smečka získává v období záblesku nadlidské schopnosti. Při záblescích se jim zlepšují smysly, mohou se neslyšně a rychle pohybovat, a také spolu mohou telepaticky komunikovat, včetně křížence vlka a vlčáka Coopa, který je pátým nelidským členem Virátí smečky. Coop patří Victorii, naší hlavní hrdince, a právě on je strůjcem nevídané genetické anomálie.

Na začátku jsem měla trochu problém, si kvůli velkému časovému odstupu jednotlivých dílů, vzpomenout jak skončil čtvrtý díl Únos, ale naštěstí jsem si díky naznačování a menšímu připomenutí autorů víceméně vzpomněla. Pátý díl tedy plynně navazuje na díl předchozí.

V okolních ostrovech se objevila další smečka, kterou Tory pojmenovala Rudoocí Viráti, právě kvůli jejich svítivě rudým očím. Vypadá to, že jsou rudoocí tři, ale ve skutečnosti jsou čtyři. Chance, který druhou mutaci vynalezl je ze smečky vykopnut a nová Virátí štěňata se tak začínají nazývat Trojicí. Celou knihou nás pak provází pátrání Virátů po identitě nové smečky, jejich schopnostech a cíli. Vypadá to, že se jim Trojice mstí. Do toho všeho se navíc připlétají tajemní muži v černém, kteří pravděpodobně patří k nějaké tajné vládní organizaci.

Stejně jako v předchozích dílech je kniha opět plná napětí, akce a děje. Zúčtování je velice napjaté, promyšlené a srdcervoucí. Přibývá také romantika, která se zcela očekávaně odehrává mezi Tory, Benem a Chancem. Každý z nich Victorii chce pro sebe. Ben tvrdí, že ji miluje a Chance, který jí byl ze začátku posedlý už to tvrdí taky. Na čí stranu se Tory přikloní? Má je přece ráda oba, ale vybere si kamaráda z ostrova, nebo bohatého vlastníka Candely, farmaceutické a výzkumné laboratoře?

Kniha je opravdu čtivá, četla se velmi rychle a dobře. Neustále jsem byla zvědavá, co se stane na příští straně či v příští kapitole. Autoři jsou opravdu velmi talentovaní, dokonce i genetické popisování parvoviru a jeho výroby mě v jejich podání bavilo! Ovšem co mě naprosto odrovnalo a zdrtilo v této knize, byl její konec. Po jeho dočtení jsem chtěla brečet, dupat do země, uškrtit autory, zkrátka bych udělala naprosto všechno, jen abych se dozvěděla, co bylo dál. Protože, co mi to sakra udělali s mou oblíbenou sérií?! Tohle zakončení jsem nečekala, nebo spíš jsem ho asi nechtěla. A odmítám ho doteď.

Zúčtování bylo první knihou, kterou jsem četla v noci, když jsem nemohla spát. To jsem ale dělat neměla, protože jsem zrovna byla v období napínavého nočního pátrání po rudookých virátech na opuštěném ostrově a mé nervy byly díky okolní tmě rozdrásané na nejmenší možné cáry. A to si nemyslete, že jsem nějaký strašpytel!

Závěrečný pátý díl jsem po přečtení čtvrtého napjatě očekávala, ale poté mi to nějak nevyšlo s časem a nakonec jsem se k němu dostala až teď. Což mě celkem mrzí, ale i tak jsem si knihu neskutečně užila a opět jsem se moc ráda vrátila ke svým milovaným sympatickým hrdinům. Je mi líto, že se už nedá sehnat první díl, ani jako e-kniha, protože bych si moc ráda znovu přečetla, jak to všechno vlastně začalo. Přeci jen je to už přes pět let, kdy jsem četla první díl.

Ještě u nás vyšla kniha čtyř povídek, z nichž jedna navazuje na konec Zúčtování. Povídky si musím nutně přečíst, protože jak už jsem zmínila konec mě v téhle knize naprosto dostal. Jestli jste fanouškem této série, pravděpodobně už jste tuto knihu četli, ale i tak ji musím všem doporučit! A vy ostatní se zkuste po Virátí sérii poohlídnout alespoň v knihovnách. Jinde se bohužel skoro nedá sehnat.
Poslední tři díly a zmiňované povídky seženete na serveru palmknihy.cz, kterému tímto děkuji za poskytnutí recenzní e-knihy. Zúčtování si můžete zakoupit zde.

, ,