9. června 2017

Falešný polibek - Recenze

Autor: Mary E. Pearson
Originál: The Kiss of Deception
Počet stran: 368
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Království Morrigan je ponořeno v tradicích a příbězích o dávném světě, ale některé tradice princezna Lia nemůže překousnout. Například sňatek s někým, koho nikdy nepotkala. To vše pouze kvůli zajištění politického spojenectví. Lia má všeho po krk a je připravena začít nový život. V den své svatby utíká do na míle vzdálené vesnice, kde se usazuje mezi obyčejnými lidmi a především dvěma záhadnými a přitažlivými muži - jedním princem, kterého si měla vzít, a jedním vrahem s úkolem jí zabít. Obklopena tajemstvími a lžemi musí Lia odhalit nebezpečné skutečnosti, které otřesou celým jejím životem, zatímco se pomalu začíná zamilovávat do jednoho z dvou cizinců.

Můj názor: V království Morrighan panují zvláštní zvyky, které se dodržují již po celá staletí. První dcera krále a královny je předurčená ke vdavkům za prince z jiného království, kterého až do svatby nesmí spatřit. Dále každá první dcera z jakékoliv rodiny dědí jakýsi speciální dar, který se projeví po jejím dovršení ženskosti. Dar se nemusí projevit vždy, královna, Arabelina matka svůj dar údajně ztratila po narození své dcery. Každý může dar vnímat jako něco jiného, já jsem kolikrát měla pocit, že tyto dary jsou jen neznámé hlasy v hlavách postav.

Falešný polibek je o odporu vůči tradicím a povinnostem. Lia nikdy nechtěla být První dcerou království Morrighan, nechtěla se vdát za cizince odjinud kvůli politickým důvodům, nechtěla žít život, který jí někdo nalajnoval. Ovšem rodinu si člověk nevybere. Lia chce svobodu a volnost a nebojí se jít si za tím. Všechno co se od ní očekává a požaduje, zkrátka nenávidí, a tak když ji před sňatkem zbyla jediná možnost - útěk, neváhala a šla do toho.

Hlavní hrdinka princezna Arabela mi byla už od začátku sympatická, je to zkrátka sedmnáctiletá dívka, která si jde za svými sny a touhami. Je odvážná, chytrá, pracovitá a statečná. Ovšem někdy bylo těžko uvěřitelné to, že jí je jen pouhých sedmnáct let. Jsem ve stejném věku jako ona a nedovedu si to představit, i když chápu, že je to fantasy příběh (takže odpuštěno). Následuje Ropucha, ne nebojte, takhle se doopravdy nejmenoval. Ropuchou Lia nazvala prince, kterého si měla vzít. Vzhledem k tomu že je údajně dvakrát starší než ona, si ho Arabela představuje jako slizkou žábu, tudíž mu nemohla být dána jiná přezdívka. Asi vám nemusím říkat, že princ má ve skutečnosti devatenáct a určitě je to fešák.

Poměrně důležitá je tu také Pauline, Liina služebná z království a především kamarádka, která jí pomohla utéct z královského dvora. Dívky po několikadenní cestě nachází tábořiště v Pauliině rodném místě Terravinu, kde začínají pracovat jako obyčejné venkovské dívky.

Ústřední postavy zakončují zabiják a již zmiňovaný princ, ovšem nyní nevíme kdo je princ a kdo je jen najatý vrah. Kaden a Rafe po stopách následují Liu až do Terrravinu, kde se společně setkají a následně zde zůstávají až do místních slavností. Navzájem o sobě neví, že jsou tam oba kvůli stejné osobě. Oba jsou na Liu milí i odtažití zároveň, pomáhají nejen jí, ale i místní hostinské a Pauline. Vše je zkrátka zakamuflováno tak, aby čtenář nepoznal pravou identitu postav. (Samozřejmě když si tipnete, máte 50% šanci na úspěch)

Kapitoly se nepravidelně střídají z pohledu princezny Lii, Zabijáka, Prince, Rafea, Kadena a občas i Pauline. Převažuje vyprávění princezny Arabely. Musím říct, že kniha pro mě byla neskutečně čtivá, napínavá, dobrodružná a to co mě na ní bavilo nejvíce, byly právě mužské pohledy na věc. Knih z pohledu hlavních hrdinek, je na trhu nespočet, ale v kolika knihách se střídá několik hlavních hrdinů s naprosto jinými způsoby uvažování?

Autorka má ode mě velký palec nahoru za to, že mě uměla překvapit. Detektivky mám obvykle prokouknuté raz dva, ale tato young adult kniha je všechny trumfla! Kniha má krásné grafické zpracovaní, zajímavou barvu pod přebalem a nádhernou mapku, která je přehledná a příběh skvěle doplňuje. Obálka se mi moc líbí, i když k ostatním dvěma dílům z trilogie, které jsou výrazně do modra, se dle mého moc nehodí.

Knihu bych doporučila všem, kteří mají rádi young adult, romantické zápletky, fantasy prvky a celé nové světy. Je to kniha, která se dá přečíst velmi rychle, když si na ni uděláte čas. Čtení hezky plyne, i když do dvou třetin je kniha spíše taková umírněnější a informativní a až v té poslední třetině je nabitá akcí. Jsem zvědavá, jak se vše vyvine v dalších dvou dílech. Konec byl dostatečně otevřený pro rozvoj všech dějových linek/zápletek.
Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji společnosti Albatros media. Knihu si můžete zakoupit zde.
V období 14.6. - 28.6. 2017 pořádá Humbook společné čtení této knihy.
Na instagram přidávejte fotky s #humbook#humbooklub#humbookcelyrok.