27. července 2017

Třetí stříbrná kniha snů - Recenze

Autor: Kerstin Gier
Originál: Silber: Das dritte Buch der Träume
Počet stran: 392
Anotace: Je březen, jaro v Londýně je za dveřmi a Liv Silberová stojí před třemi zásadními problémy. Zaprvé: Lhala Henrymu. Zadruhé: Ta záležitost se sny je čím dál nebezpečnější. Artur přišel na kloub tajemstvím snového světa, díky nimž může páchat neskutečné zlo. Musí ho bezpodmínečně zastavit. Zatřetí: Livina matka Anna a Graysonův otec Ernest se chtějí v červenci vzít. A zlá Okrb, Graysonova babička, má na svatbu velké plány, každopádně však jiné než nevěsta. Liv má zkrátka plné ruce práce s tím, aby odvrátila všechny hrozící katastrofy...

Můj názor: Cesta snů pokračuje, ocitáme se znovu v prostředí šílené rodiny hlavní hrdinky Liv Silberové. Nevlastní sourozenci společně s Liv stále řeší otázku fungování magického snového světa. Hledají různé vchody do nejrůznějších snových dveří ostatní a snaží se přijít na to, jak se Arturovi, hlavnímu záporákovi z předchozího dílu povedlo ve snu zmanipulovat nejen místní učitelku. Lidé, jimž Artur vešel do snu, ulehli v nemocnici do kómatu a Artur tak může plně ovládat jejich snovou mysl.

Kniha se nese ve stejném duchu jako ty předchozí. Neminou nás ani zdlouhavé popisy, které mě opravdu nebavily a také docela naivní a otravné lži Liv. Livino chování skrz celou sérii mi mnohokrát přišlo otravné a nesympatické. Nevidím důvod, proč by si měla před svým přítelem vymýšlet vztahy či sexuální zkušenosti. Je jí šestnáct, v tomto věku je normální nemít zkušenosti.

Třetí stříbrná kniha snů je ten typ pokračování série, který se bez spoilerů recenzuje velmi těžko. V závěrečném dílu snové trilogie jsme samozřejmě všichni napjatě čekali na odhalení blogerky Secrecy, která nám již od prvního dílu průběžně poskytuje peprné drby nejen ze školního prostředí. Právě části z blogu Třesky Plesky mě při čtení bavily asi nejvíce, bylo to takové příjemné osvěžení mezi tou vší nudou. Mohu prozradit, že Secrecy bude odhalena. Žádné tipy na totožnost tajemné blogerky jsem neměla, ale odhalení mě překvapilo. Ovšem mnoho dalších otázek nám zůstane nezodpovězeno, nevím, zda to byl autorčin plán, nebo na to prostě zapomněla.

Už když jsem četla Druhou stříbrnou knihu snů, měla jsem trochu problém vzpomenout si, co se stalo v prvním díle. Bohužel třetí a závěrečná kniha byla touto nevědomostí postižena také. Ačkoliv Kerstin Gier mám moc ráda, tak už z toho jak jsem zapomínala, co se ve stříbrných knihách stalo, vyplývá, že její snová trilogie je v mých očích ta slabší (oproti jejím Drahokamům, na které nešlo zapomenout, a které jsou mou srdcovkou dodnes). Při čtení jsem se bohužel velmi často ztrácela v tom kdo je kdo a jakou má minulost. Ano, sice na konci knihy opět nalezneme stručný seznam postav, ale řekněte mi, koho by bavilo neustále listovat.

Knihu mohu doporučit skalním fanouškům této série. Pokud jste na tom jako já, že jste předchozí díly četli, ale nebyli jste z nich odvázaní, tak se do třetího ani nepouštějte. Pokud se do této knihy pustíte, raději nemějte žádná očekávání, jinak byste mohli být zklamaní. Kniha je poměrně tlustá, na to že nám autorka stejně spoustu věcí nevysvětlí. Pro mě tedy bohužel zklamání.
Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji knižnímu portálu zeedee.com.

, , ,