13. srpna 2017

Girl Online jde svou cestou - Recenze

Autor: Zoe Sugg
Originál: Gilr Online: Going Solo 3
Počet stran: 359
Nakladatelství: Jota
Anotace: Život Penny Porterové se po létě plném zážitků a nečekaných zvratů pomalu vrací do zaběhaných kolejí. Školní rok začal a Penny je připravená vzít život do svých rukou a být na světě sama za sebe. Noah, její Kluk z Brooklynu, nečekaně zrušil všechny koncerty a není po něm ani vidu ani slechu. Nikdo netuší, kde se skrývá. A neví to ani Penny. A tak když se Penny vypraví do Londýna na návštěvu umělecké školy, kde studuje její spolužačka Megan, zdá se, že by to mohla být dobrá příležitost najít si nové přátele. Netrvá dlouho a v Pennyině životě se objevuje i nový kluk – okouzlující a talentovaný student fotografie Callum. Pomůže Callum Penny zapomenout na Kluka z Brooklynu? A dokáže vůbec Penny začít nový život, když to vypadá, že ji Noahův stín pronásleduje téměř na každém kroku?

Můj názor: Druhý díl Gril Online skončil poměrně smutně, otevřeně a navíc zůstal plný nezodpovězených otázek. Nyní Penny už není s Noahem, musí se naučit žít bez něj a vlastně o něm neví vůbec nic. Po Noahovi se slehla zem, média a dokonce i Sadie Lee o něm nemají žádné zprávy, a tak je jen otázkou času, kdy se kluk z Brooklynu ozve sám. Pennyin život se vrací zpátky do normálních kolejí, které zahrnují především jejího nejlepšího kamaráda Eliota aka. Wikiho, jeho přítele Alexe, fotografování a školu.

Hlavní hrdinka konečně po dvou dílech trochu vyspěla. Její chování už nebylo tak dětinské a zarputilé, naopak se snažila na sobě a svých úzkostech pracovat. Seznámila se s několika novými lidmi, z nichž se někteří stali jejími novými přáteli. Penny zkrátka prošla požadovaným vývojem, což se mi ze čtenářského hlediska velmi líbilo. Dle mého je důležité, aby hlavní postava prošla nějakým psychickým vývojem, který knize dodává patřičné poslání či kouzlo. Na vedlejší dějové lince se mi také líbilo vyspění Eliotova a Alexova vztahu, kde se rodiče Eliota dozvěděli o jeho orientaci a řešili to. Kniha ukazuje jeden z mnoha typů přijetí homosexuální orientace v rodinách.

Girl Online jde svou cestou, mi místy přišla docela násilně napsaná, ačkoli atmosféra knihy mi rozhodně byla nejsympatičtější z celé trilogie. Situace kdy se v knize a zároveň Pennyině životě znovu objevuje Noah, byla až moc umělá a idealistická. Vím, že knihy nejsou vždy od toho, abychom četli o normálních a běžných věcech, ale jakmile se nějaká kniha odehrává v reálném světě, tak v nich nerada vidím situace typu „jednou se stane zázrak“. Přeci jen kniha je cílena na mladší čtenářky a ty by mohly získat falešné představy o vztazích a životě.

Závěrečný třetí díl Girl Online se mi moc líbil, přestože trilogie má mnoho odpůrců, mě život Penny Porterové bavil. Byla to příjemná, odpočinková kniha ideální na letní bezstarostné čtení. Díky její čtivosti a poutavosti se čte opravdu rychle a snadno a při samotném čtení ani nestačíte obracet stránky. Konec mě překvapil a rozhodně jsem ho nečekala, autorka svým čtenářům velice brilantně představila myšlenku toho, že je nutné plnit si své sny a být dostatečně cílevědomý. Za mě tedy mohu knihu i celou sérii doporučit především pro mladší čtenářky. Ideální věk pro tuto sérii je kolem 12-16let.

Kniha si ode mě v rámci série zaslouží 5*/5*, jelikož se mi ze všech dílů líbila asi nejvíce. To ale neznamená, že je to kniha, kterou bych doporučovala každému a která by se vyrovnala jiným kvalitnějším knihám. První díl byl až moc dětinský, druhý přehnaně klišoidní a ten třetí byl, i přes malé drobnosti, zkrátka tak akorát. Ovšem žádné převratné myšlenky v této dívčí trilogii nečekeje.

,