4. září 2017

Ve tvých očích - Recenze

Autor: Nicholas Sparks
Originál: See me
Počet stran: 456
Nakladatelství: Ikar
Anotace: Colin Hancock má za sebou divokou minulost, a přestože se snaží žít správně, stále se nad ním vznáší hrozba vězení. Maria Sanchezová, dcera mexických přistěhovalců, je jeho zdánlivý opak; úspěšná, tvrdě pracující, dokonalá. Ani jeden nehledá vážný vztah, ale náhodné setkání na deštivé silnice zkříží jejich cesty nečekaným způsobem. Silně zakořeněné předsudky nakonec nejsou tak silné jako pouto, které se mezi nimi vytvoří. Nový román Nicholase Sparkse připomíná, že ti, kdo nás dokážou vidět v nejjasnějším světle, se zprvu mohou skrývat ve stínu...
Hodnocení: 3,5/5
Můj názor: Příběh je nám periodicky vyprávěn z pohledu dvou osob - Colina Hancocka a Marie Sanchezové. Na jedné straně stojí muž bez rodiny, který se rád aktivně účastní fyzických soubojů v kleci a jehož pletky s policií by se asi leckomu nelíbily. Colin se na svůj poměrně neobvyklý věk, rozhodl studovat vysokou školu - obor učitelství. Jeho spolužáci jsou o dost mladší a tak je on ten podivín. Na straně druhé vidíme příběh z pohledu úspěšné, mladé a dravé právničky. Jejich světy se protnou ve chvíli, kdy Mariina sestra začne mluvit o svém spolužákovi, který chodí na vysokou s podivnými modřinami. Osud tomu přál a Maria se s Colinem setkává jedné deštivé noci u výměny píchlé pneumatiky.

Přibližně za půlkou knihy jsem začala uvažovat, kdy a jak dojde k tomu autorovu typickému zvratu děje a co by jím případně mohlo být. Překvapivě jsem se ho nedočkala. Ve tvých očích je, nejen z tohoto důvodu, v repertoáru Nicholase Sparkse velice neobvyklým kouskem. Kniha totiž není autorova typická sladká romanťárna se zničujícím zvratem v ději. Je to především román o mezilidských vztazích, vývoji osobnosti, zvládání stresu i strachu, smíření se s minulostí a jen okrajově také o lásce. Setkáme se zde také s obtěžováním na pracovišti, stalkingem či vydíráním. Kniha je velice čtivá, příjemná a nijak se nevleče. Přestože patří mezi ty obsáhlejší kousky, neměla jsem pocit, že by někde byly umělé dějové vycpávky, které by nedávaly smysl.

Obě hlavní postavy jsou velice sympatické a zajímavé osobnosti s neobvyklou minulostí. Colin v průběhu knihy projde určitým psychickým vývojem a to hlavně díky lásce k Marie a podpory svých blízkých přátel Lily a Evana. Marie je svérázná, samostatná a dospělá mladá žena. Jako zdatná právnička je velice pracovitá a cílevědomá, ráda pracuje s lidmi a svým klientům poskytuje maximum. Přesto její život není úplně v bezpečí, práce právníků je nebezpečná - nikdy nevíte, kdo z usvědčených se bude chtít pomstít. Právě touha po pomstě je jedním z hlavních atributů tohoto románu.

Tato kniha je úplně jiná než všechny ostatní a vůbec nesedí do typického Sparksovského stylu, což pro mě bylo milým a nečekaným překvapením. Mám pocit, že místo klasické romanťáry nám autor nabídnul velmi odlehčenou a primitivní detektivku. To ovšem nemyslím v žádném negativním slova smyslu, neboť kniha je ideální pro odpočinutí přetížené mysli. Ve tvých očích je opravdu čtivá kniha, u které čtenář napjatě obrací stránky. Ovšem místo klasické romantické linky zde hlavní roli nese především párání po pachateli, touha po pomstě a změna charakteru dříve zlomeného člověka. Knihu bych doporučila nejen skalním fanouškům Nicholase Sparkse, ale hlavně těm, kteří tvrdí, že autor nepíše nic jiného než stále stejný příběh s jinými postavami.
Děkuji eshopu megaknihy.cz za poskytnutí knihy k recenzi. Knihu si můžete zakoupit zde.

, ,